Friday, July 10, 2009

CHESS (1)




YEAR: 2007

Masa tu neji masuk chess untuk sukan. Lawan, lawan, lawan, result pun keluar. Kump. hitam and kump putih seri. Oleh kerana markah neji dari kump hitam and shikamaru dari kump putih tu sama, neji and shikamaru tu kena lawan untuk tentukan no.1 and 2.

Hari apa entah, diorang kena lawan kat kelas form5. Lawan without set time.

Orang yang tengok diorang main chess ingat diorang main saje-saje and untuk berseronok, tapi hakikatnya diorang tengah berjuang untuk kump. masing2. No peyokong. Hu3, kesiannya diorang. tapi ada juga orang yang tahu diorang tengah lawan kalau dia tanya.


Oleh kerana keadaan KING neji sangat kritikal, dan memang neji rasa akan kalah dalam beberapa minit lagi, so, masa pengadil pergi tempat lain, neji menjadi evil dan kata lah kat shikamaru tu, "bagilah kitorang menang. ni tahun last TN (salah seorang pemain chess kump. hitam form5). korang semua kan baru form2, ada banyak lagi tahun".

Shikamaru pun macam serba salah nak bagi ke tak. Tak dinafikan, kalau boleh semua orang nak dapat no.1. Ha4. So, shikamaru katalah, "tak nak", mean, tak nak serah kalah. Masa saat-saat last sebelum King neji ditawan, pengadil ada sekali. So, seperti yang dijangka, shikamaru won. Ha4.

"Tak apalah, no.2 pun ok lah", kata neji dalam hati. Tapi ada satu lagi kejadian yang menarik (betul ke menarik?), masa penyampaian hadiah, juru cakap tu kata,
"tempat pertama, kump. Putih"
"tempat ke-2, kump. Silver"
"tempat ke-3, kump. Hitam"

???

THE END

No comments: