Tuesday, April 21, 2009

NAK JADI POPULAR?

Ni nak tulis sikit pasal popularity. Macam yang kita tahu, semua orang suka kalau jadi popular. Kenapa nak popular? Bila dah popular, mesti dapat anugerah macam ABPBH. Apabila dapat anugerah, popularity semakin meningkat dan tawaran yang diterima pun semakin banyak. Ini kalau untuk artis lah. Kalau kat kolej, mungkin situasinya lain.

Nama, kedudukan dan pangkat. Kenapa manusia nakkan semua ni? Sebab memang fitrah lah. Apa-apa pun, ingat lah cerita uwaiys. Walaupun beliau di bumi ni tak popular, tak kaya dan tak ada pangkat, tapi dikalangan penduduk langit, beliau sangat-sangat popular.

Ingat lah bahawa semakin popular kita, semakin banyak soalan yang akan ditanya pada hari kematian kita. Orang islam yang tak popular dah masuk syurga dulu, kita yang popular ni pula masih disoal oleh malaikat.

So, motivasi bagi orang yang tak popular, dont be sad. Maybe we not popular in world but if we doing well in ibadah, we will be popular among para malaikat (Betul ke ayat BI ni??). Bilangan malaikatkan lagi banyak dari manusia!

So, up to you lah, dunia atau akhirat...

No comments: